Friday, March 27, 2009

Okay... Länge sedan jag hade lust och ork att skriva något...

Huset är sålt och fd. sambon har flyttat ut. Jag flyttar i påsk och kommer nog av olika anledningar inte igång med internet innan tidigast valborg .
Ring gärna om det är något, samma hemnummer som tidigare, eller på mobilen.
vänta dock till efter påsk, jag har häcken full till dess...

Två hundar till är röntgade. Helenas Asta, ( A. Made In Japan) som tyvärr fick D på höft !!
så jävla tråkigt både för henne och mig...
Min Tea ( A. Machine Head) slank igenom med A och ua.

Att arv OCH miljö spelar roll, det vet vi. Arvet, för vad det är, Miljö för vad vi utsätter hundarna för under det första året i form av ett antal faktorer som, kost, motion mm, som kan ha negativ inverkan .
Tyvärr är det ju så att vi nu får lägga en parameter till i listan, nämligen veterinären som röntgar. Skillnad på sederingsmedel och teknik gör tyvärr inte höftledsröntgen till en exakt vetenskap.
säger nu inte att det är anledning till just Astas D-höft, men konstaterar att det är ytterligare en parameter utöver för tunga unghundar, felaktig motion etc...