Tuesday, October 21, 2008

Allicaps Child In Time, 1:a Nkl !!!


P-A fick en riktig jävla utskällning av Ella när dom träffades första gången. Det var runt nyår och Ella var 9 månader och skulle få ett nytt hem.

Jag trodde nog att Ella gjort bort sig fullständigt och rökt sina chanser till nytt hem där och då. Ella var hemma hos Britt-Marie där hon bodde ett litet tag i väntan på någon.... Ella tyckte INTE om när Per Anders kom på besök, utan skällde ut honom efter noter. :-)

P-A tog trots det med Ella hem på prov och ringde mig efter några nervösa ( för mig) dagar och sa att: Jaa, det är inga problem, jag tar henne...
Sedan dess har det rullat på och Ellas förtroende för P-A har förmodligen ökat något sedan det första mötet :-)

Idag fick jag SMS från Per-Anders som väldigt kortfattat skrev:
1:a för Bosse Ferm. Vi hörs.

Jag hoppas att jag inte fattat fel så att det är Bosse Ferm som fått en etta med någon hund, utan att det är P-A och Ella som startat för Bosse och fått 1:a Nkl ....

I så fall är det i mina ögon en prestation. Det är mycket som skall stämma. Inte bara själva jaktprovsmomenten och jaktlydnaden med stadga, sök, fotgående osv som skall fungera.
Det är även sååå mycket samspel, förtroende och klara signaler det handlar om.

Jag lyfter på hatten och skickar ett RIKTIGT STORT GRATTIS !!!
Så jävla roligt !