Sunday, November 2, 2008

When Ever God Shine His Light On Me

Hämta Mats skor. Hämta ciggen, hämta snuset, skall vi gå ut, skall vi gå till skogen, skall du gå till hotellet ( hundgården), gå till "lille-Kim", gå till Kim ( den store...båda grabbarna olyckligtvis med samma namn,,,) Drick vatten, gå å kissa, Håll fast och gå till Eva ( med korv i munnen, från kök till matte i vardagsrummet utan att käka upp på vägen) och en massa andra fraser...
--------------------------------------------------------------------------------------------

Det är få hundfolk förunnat att under sin livstid få EN hund som är något alldeles extra.
Grannen, Bengt, som på sin tid var en av de första med gråhund i denna del av landet, sa till mig redan när Moa var två-tre år att: Det spelar ingen roll hur många hundar du skaffar efter henne, du får ALDRIG en sån hund till...
Då trodde jag att han var "gaggig" och inte hade koll på hund... Nu vet jag att han hade helt rätt.

När vi startade Ökl första gången på Hunneberg och fick 1:a HP, så var det någon som jag ( ännu ) inte kände , (tror det var Ralf Zackrisson, även om han inte erkänner det i dag...) som stannade sin bil på väg därifrån, vevade ner rutan och spontant sa: - Du vet att det är en alldeles fantastisk hund du har, va ?
- Ja... jo, jag vet... Tack.... sa jag som inte riktigt fattade... DET skall väl alla hundar klara ????Idag vet jag bättre.


Idag, kl 13,30 tog jag bort Moa. Hon hade en öppen livmodersinflammation som visade sig med först minskad aptit och slöhet, sedan, i helgen, variga flytningar.

Beslutet var jävligt tungt, men ändå inget att tveka på... Moa var inne på sitt trettonde år, för övrigt vid god vigör, men... Någon måste ta beslutet...

Farväl lilla Moa. Världens Bästa Hund !!